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Alben/EPs
Details
Amon Düül - Disaster (Lüüd Noma) (1972)
vom: 05.08.2022
Downloads:
286
Hochgeladen um:
10:30:26
Öffentlicher Name:
Miko
Format:
mp3
Beschreibung:
[img]links/images/splogo.jpg[/img] [center][url=https://postimages.org/][img(width=500 height=493)]https://i.postimg.cc/7hGj92q5/000.jpg[/img][/url][/center] Krautrock 1967 gründete sich in der Leopoldstraße in München eine Künstler-Kommune, die sich nach dem ägyptischen Gott Amon samt einem nicht eindeutig erklärbaren Zusatz Düül benannte. Schon bald erlangten die Kommunarden durch ihre musikalischen Sessions bei den Happenings und Demonstrationen der politisierten Jugend Kultstatus. Man konnte sich jedoch auf kein gemeinsames musikalisches Konzept einigen. Schon das zweite Album Yeti (1970) bedeutete den Durchbruch in England, obwohl oder gerade weil die bisherigen Texte der Gruppe immer wieder in altertümelndem Deutsch oder mit zweifelhaftem Englisch dargeboten wurden. Der Melody Maker bescheinigte 1972, dies sei die erste deutsche Gruppe, die einen eigenen Beitrag zur internationalen Musikszene geliefert habe. Der musikalische Einfluss der Band ist heute bei verschiedenen Bands aus dem Stoner Rock erkennbar, so bei Queens of the Stone Age und besonders stark auf der CD von Monster Magnet aus dem Jahr 2006. Aufnahmen der 1969 "Psychedelic Underground" Sessions. Roher ungeschliffner Sound, sehr schlagzeuglastig. This was the band's third album, all of them supposedly culled from a single, monster jam session, three years earlier. By this point you might expect it to represent the bottom scrapings of a very shallow barrel, and it's true that the energy level can't compare to the apocalyptic chaos of "Psychedelic Underground", the initial gleaning from 1968. But the less hectic pacing actually improves the music (and here I'm using the word 'music' only in its most generic sense). None of the tracks has a real beginning or end; the edits merely interrupt a casual performance in progress. But the total effect is something (slightly) more than the sum of its haphazard parts, showing evidence of nominal post-production structure in places. There's even a surprising nod to The Beatles, in the song "Yea Yea Yea (Zerbeatelt)": a sixty-second cover of "I Should Have Known Better", from "A Hard Day's Night". Albums like "Disaster" function like an audio litmus test, useful in determining a) the listener's forbearance in the face of extremity, and b) his or her attitude toward the ephemeral boundary separating music from noise. Even the album's mirrored subtitle (Lüüd Noma) seems appropriate, describing a communal music experience almost backward in its non-musical naïveté. An hour of the stuff is certainly a lot to sit through. But I'm sure there's a few misfits reading this who might learn to appreciate it, if only for the brazen arrhythmic middle finger raised defiantly against The Establishment. D[color=#FF0000]rum Things (Erschlagzeugtes) 9:10 Asynchron (Verjault Und Zugeredet) 7:32 Yea Yea Yea (Zerbeatelt) 0:56 Broken (Ofensivitääten) 7:21 Somnium (Trauma) 9:25 Frequency (Entzwei) 9:51 Autonomes (Entdrei) 5:35 Chaoticolour (Entsext) 7:56 Expressionidiom (Kapuntterbunt) 1:47 Altitude (Quäär Feld Aus) 1:00 Impropulsion (Noch'n Lied) 6:23 [/color] mp3 320
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